jueves, 25 de abril de 2013

Guió del documental

La vida d’una mestra.
1.    Tema del documental i protagonistes.
2.    Justificació.
3.    Objectius.
4.    Destinataris  del documental
5.    Elaboració del guió
6.    Pla de treball- temporalització
7.    Material

0. Dades del centre
Escoleta Mickye Mouse de Manacor
Professora: Joana

1.    Tema del documental i protagonistes.
El tema que hem pensant per fer el nostre documental és el de “la vida d’una mestra a Mallorca”. Els protagonistes que intervindran al documental són mestres de infantil del primer cicle, algunes amb el títol de FP de grau  superior d’educació infantil i d’altres amb la carrera de magisteri.
2.    Justificació.
Trobem que aquest tema és molt interessant ja que serà un viatge que ens traslladarà a la nostra futura professió. A més, ens aportarà  diferents metodologies i estils dins cada aula, una manera de fer, una manera de pensar. Cada mestra educa als seus infants segons les creences que tenen cada una d’elles, per tant segons les seves  concepcions, perspectives i experiències desenvoluparan de cada mestra.
Per altre banda, podrem adonar-nos dels avantatges i inconvenients que recauen a n’aquesta professió.
3.    Objectius.
-    Conèixer  el dia a dia  d’una mestra.
-    Adonar-nos de la realitat educativa actual a través del pensament d’una mestra.
-    Conèixer els avantatges i inconvenients d’exercir de mestra d’educació Infantil.
-    Saber les diferents opinions de les mestres i d’altres membres de la comunitat educativa.

4.    Destinataris del documental.
Per aquelles persones que estiguin interessades en l’educació.
5.    Elaboració del guió.
Primer pla: sona el despertador i la mestra l’atura, s’aixeca del llit, es posa les sabates, obri les cortines. filmació de cames i braços agafant material apunt d’anar-se’n cap a l’escoleta.
-    Narrador: explicant com comença el dia una mestra: La vida d’una mestra
Segon pla: imatge de l’escoleta i de la mestra que entra a ella.
-    Narrador: contant l’inici de l’entrada a l’escoleta
Tercer pla: imatges de com els infants juguen i com actuen les mestres.
-    Narrador: informació del que fan les mestres o com es senten
Quart pla: entrevista a diferents mestres. 
-    Narrador: fer una mateixa pregunta.
       Quint pla:  imatge de les mestres després d’haver acabat la seva jornada.
-    Narrador: contar el que fan en aquell moment (reunió)
Sisè pla: entrevista a diferents mestres
-    Narrador:  (formular pregunta)
Setè pla: la mestra quan torna a casa.
-    Narrador: explicar com es senten després de haver acabat  el seu treball.
Octau pla: imatges de diferents opinions dels ciutadans.
Narrador: conclusió final
6.    Temporalització.
El nostre documental tindrà una durada de 15 minuts aproximadament. Es realitzarà segons els dies que establirem prèviament amb les nostres convidades a participar al documental. A part, nosaltres ens organitzarem de tal manera que puguem discutir aspectes rellevants per fer aquest documental.
7.    Material
El material que utilitzarem seran :
-    Una càmera de vídeo.
-    Una càmera de fotografies.
-    Un ordenador amb el programa “movie maker”
-    Algun vestuari
-    Paper i bolígraf

 3.1.    Es fa preguntes sobre el que ha observat quant al funcionament del centre:
 alhora de fer el guió he hagut de analitzar el centre i el observar les coses que duen a terme,
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario