martes, 9 de abril de 2013

Reflexió de les possibilitats educatives d'un documental.

Un documental  és un terme utilitzat en l’àmbit de les produccions audiovisuals i se tracte d’un registre del contingut científic, educacional, divulgatiu o històric, en que no es dramatitzen els fets registrats. S’intenta mostrar les realitats de forma més objectiva que sigui possible, utilitzant la narració, la música i determinats efectes per poder narrar els fets que mostren a les imatges. Dins aquesta rama de documentals es mostra dos tipus: unes en les qui capta la imatge tenen un rol participatiu, sent així testimonis i també els protagonistes del que s’ha captat, i l’altre tipus, en el que només se capta la realitat sense aparèixer entre les càmeres.
Després d’haver investigat que és un documental , penso que realitzar-ne un  ens fa reflexionar sobre moltes coses. Una d’elles és, primer de tot, pensar amb quin grup vols fer el teu documental , si tindrem les mateixes opinions, si a partir de les critiques de cada component del grup, aportarà una idea conjunta i engrescadora...
Per altra banda, una vegada triat el tema, haurem de pensar quin paper té cada participant, els objectius que volem aconseguir, explicar el tema i el cas, escollir l’entrevistat , i finalment una vegada tenim això, haurem de pensar si el que hem fet és el que volíem, si està ben enfocat, que és el que ens ha sortit bé i el què ens ha sortit malament, que ha passat fins ara i que passarà a continuació.
Aleshores, una de les coses que hem pot aportar és la de  formar-me millor com a mestre. El documental incorpora nocions sobre les competències professionals  per  organitzar el propi procés d’ensenyança- aprenentatge a partir d’aquesta  experiència . També  ajuda amb la metodologia cooperativa en que ens permet aprendre sobre les habilitats socials, la responsabilitat individuals, la interacció en cada component del grup,  la motivació de cada un. Penso que aquest tipus de metodologies que permet fe amb el documental, ens permet  construir una base elemental per la futura professió dins l’aula. Implica així, resoldre problemes i  veure els avantatges i inconvenients que suposa fer-ho.
A més, podria dir que  implica que cada alumna ha de  encaminar un projecte  cap a la responsabilitat del seu propi aprenentatge , a prendre a planificar i fer la seva tasca educativa. També ens permet un treball grupal autogestionat, saber de la teoria del que anirà el documental, i  contacte amb la vida real.
Finalment dir que, les temàtiques que es podrien tractar són moltes, per exemple; com s’impliquen les famílies a les escoles, quins serveis ofereixen a les escoles, que fan els infants durant el pati, com reben els infants a les escoles...

2.4 Es fa preguntes relacionades amb el propi procés d’aprenentatge (formació rebuda, formació futura...): Perquè  es reflexiona sobre les coses que poden aportar fer un documental a partir de la recerca del què és un documental i el que penso que me podrà aportar aquest procés.

2.3 Descriu el que vol aprendre, els objectius que es proposa: Pensar quines possibilitats educatives ens permet aconseguir amb  el tema aconseguit

1 comentario:

  1. Aquesta entrada m'ha semblat molt ben estructurada i explicada. Realitzes un escrit a partir d'una definició del terme a tractar i continues encaixant aquest terme amb reflexions personals. També m'agraden les respostes a les qüestions inicials que s'ha de tenir en compte per començar els documentals, penso que ho tens ben enllestit i clar, així que ánims!

    ResponderEliminar