miércoles, 13 de marzo de 2013

Com puc treballar les meves competències?

Com puc treballar les meves competències?

En el meu cas, no estic realitzant les pràctiques 0-3 perquè, ja les tinc fetes. Per tant, faré incís en com  puc millorar les competències que tinc menys adquirides, a partir de l’experiència que vaig tenir anteriorment en les pràctiques o en altres feines.
Una de les competències que hem fa falta millorar seria la de “implicar als alumnes en el seu aprenentatge i en els seus treballs. És vera que durant les meves pràctiques intentava dissenyar activitats que despertessin la  curiositat dels infants per gaudir, així, de l’aprenentatge, però penso que, alomillor hauria de partir de les curiositats i propostes dels infants i a partir d’aquestes dissenyar activitats on sigui conscient dels objectius i els continguts que es pretenen en cada activitat.
En el cas de la competència de “elaborar i fer funcionar els dispositius de diferenciació” no la vaig posar en marxa a les pràctiques perquè no hi va haver cap cas, però recordo un any, vaig fer feina a una escola d’estiu on hi havia molts d’al•lots de diferents edats i una nina que tenia discapacitat motora. A aquesta darrera, se’n feia càrrec una altra monitora. Aleshores, recordo que no vaig posar en marxa aquesta competència, i penso que es podrien fer molts de jocs adaptats per aquesta nina. Com ho podria fer?, doncs demanant informació als pares del que pot fer la nina, que li agrada..., cercant informació sobre aquest tema, i adaptant jocs per a que tos els alumnes ho puguin fer.
 Finalment,  per la competència de les noves tecnologies hauria de dedicar-me un parell d’hores o cursets per formar-me més amb aquestes.

Les competències que he triat són :
2.1 Identifica punts forts i punts febles quant a les seves capacitats i competències professionals.
Perquè he hagut de identificar aquelles competències que tinc, i les que encara no tinc massa assolides, fent així un anàlisi per poder-les millorar.
2.7 Reflexiona sobre els seus errors i cerca maneres de millorar en la seva actuació professional
Alhora de pensar com havia de treballar les competències poder poder-les millorar, he hagut de cercar els meus errors per poder pensar com fer una millor tasca.

No hay comentarios:

Publicar un comentario